"Életünk minden pillanatában egyik lábunk a tündérmesék földjén, másik lábunk pedig a mélységes szakadék szélén áll."

2011. január 22., szombat

Életellenesség

A tragédiát mindig katasztrófa követi, még ki sem hűlt a West Balkánban meghalt lányok teste sőt még a papámé se, de már is egy új halottal bővült a föld. Tegnap előtt egy fiatal srác döntött úgy, hogy véget vet szenvedéseinek és le ugrott egy 10 emelet magas lakóházból, családja számára mindössze egy búcsú levelet hagyva lépett át a más világra. Ilyenkor fordult meg a fejemben, az a feltevés miszerint 2012 a világ vége, mi van akkor ha tényleg az lesz szépen lassan mindenki meg hal... balesetek, gyilkosságok, betegségek és öngyilkosságok minden nap történik valami, vagy csak nekem tűnt fel éppen most kicsit Death Note íze van ennek az egésznek. Most már tényleg kíváncsi lennék, hogy mi emberek mit követtünk el amiért ekkora árat kell fizetnünk? Hajlamos vagyok túl értékelni a dolgokat, de nekem ez furcsa. Vajon mi vár minket a jövőben 2012-ben mi fog történni? és ha még se történne semmi, akkor ott a nap kitörés 2013-ban vagy a nem túl távoli jövőben, amikor elfogy a víz és kimerülnek a földünk tartalékai. Ezek megannyi lehetőséget adnak a halálnak. Nem hiszek a maja naptárban és még nem láttam a 2012 című filmet sem, el kezdtem nézni, de olyan unalmasnak tartottam, hogy az első 10 perc után ki kapcsoltam és elmentem egyet sétálni. Ugyan akkor azt is tudom, hogy nem ez az első meghirdetett világ vége, volt már néhány és valószínűleg lesz is. Nem régiben olvastam az im magazinban egy cikket a szektákról, halálos fanatizmus címszó alatt. Ahol olyan emberekről írtak, akiknek hatalmukban állt befolyásolni másokat és több ezreket arra késztettek, hogy vessenek véget az életüknek. Bármilyen hihetetlen, de mi emberek nagyon befolyásolhatóak vagyunk és nem is gondolnánk, de ha valakit istenkét kezdünk tisztelni az valószínűleg vissza fog élni vele, a szekták lényege, hogy követni kezdenek egy személyt, akit ember feletti halatommal ruháznak fel, viccesen hangzik, de 1978-ban a Népek Temploma néven ismert szekta kb. 900 emberi életet követelt magának öngyilkosság révén. Magyarországon is működnek szekták, nem is kevés. Szörnyű bele gondolni, hogy ilyen meg történhet még egyszer, de mi a biztosíték arra, hogy nem történik meg megint? A válasz pedig semmi. Hogy mi lesz 2012-ben azt nem tudom, de egy biztos, élvezni fogom 2011-et ha törik ha szakad, mert félek mi van ha tényleg utána vége mindennek?

2 megjegyzés:

  1. Érdekes az amit írtál.
    Ahogy elkezdtem olvasni a soraidat nekem is a Death Note jutott eszembe.
    De nem hiszem, hogy ilyen világvége bekövetkezne. Tehát, hogy az emberiség kipusztulna szép lassan balesetek és öngyilkosságok által.
    Ha ilyen tényleg megtörténhetne vagy megtörténne az isteni beavatkozás lenne. És valahogy nem tudom elképzelni, hogy Isten így intézné el a dolgot. Túl hosszú folyamat lenne. Akkor már inkább tényleg ránk zúdítana egy szökőárat vagy valami nagyot.
    Bár ezt úgy mondom, hogy én nem vagyok Isten hívő. :)
    De mindenesetre nagyon érdekes a gondolatmenet amit levezettél. :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is feltűnt a sok haláleset.. Facebookon majdnem minden nap ki van írva valakinek, hogy "nyugodj békében xy", és MSN-en is ez van. A barátnőmmel mi is belegondoltunk, hogy mi van ha 2012 tényleg nem csak mese.

    VálaszTörlés